Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Villkor

Allmän information
Le Mini Macaron Sverige och leminimacaron.se förvaltas och ägs av Scandinavias ApS, som drivs som ett aktiebolag (ApS).

Företagsinformation:
Scandinavias ApS
Thomas Helsteds Vej 7B
8660 Skanderborg, Danmark

CVR-nr.: DK36421673
Etableringsår: 2014
E-post: info@leminimacaron.se
Telefon: +45 42 72 72 00

Vid förmedlad köp, kontakta ovanstående adress.

Beställning & Betalning
För att handla på leminimacaron.se måste du vara över 18 år och ha ett giltigt betalkort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du dock fortfarande köpa varor om du har fått din vårdnadshavares godkännande eller på annat sätt har juridisk rätt att ingå köpet.

När du har beställt en vara från oss kommer du att få en kvittens för mottagandet av din beställning. Dock ingås en bindande köpeavtal först när du har fått en orderbekräftelse från oss.

På www.leminimacaron.se kan du betala med:

  • Visa Dankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Visa Electron
  • E-Dankort
  • Maestro
  • MobilePay

Det tas inga avgifter för betalning på www.leminimacaron.se

Beloppet dras först från ditt kort när varorna skickas från vårt lager/eller när du hämtar dem hos oss. Aldrig kan ett större belopp dras än det du har godkänt vid köpet.

Leverans
Vid köp över 800,00 sek. är frakten gratis med Bring till närmaste Bring paketbutik.

Du kan välja leverans med Bring till närmaste Bring paketbutik för en kostnad av sek. 75,00, eller leverans till din privata adress för sek. 160,00.

Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar. Vi levererar endast till Sverige.

För leverans till Danmark, se följande webshop: www.leminimacaron.dk
För leverans till Norge, se följande webshop: www.leminimacaron.no

För att ta emot din vara från leminimacaron.se måste du ange exakt leveransadress och e-post. Ditt paket skickas till den adress du har angett (privat eller företag) eller för avhämtning på Bring paketbutik, beroende på vilket leveranssätt du väljer.

KOM IHÅG! Om du har beställt leverans till en paketbutik och du inte hämtar paketet så att det sedan returneras till vårt lager, kommer vi att dra av fraktkostnaden (sek. 75,00) när vi återbetalar pengarna till dig.


Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.leminimacaron.se Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du;

  • Har mottagit din vara.
  • Erhåller den sista produkten i fysisk besittning, vid avtal om flera olika produkter, som beställs i en beställning och som levereras individuellt.
  • Erhåller den sista sändningen eller den sista delen i fysisk besittning, när det gäller en överenskommelse om leverans av en vara som består av flera sändningar eller delar.


För att utöva ångerrätten måste du inom 14 dagar skicka oss ett e-postmeddelande och ange ordernummer samt vilka varor du önskar returnera. Vi erbjuder möjligheten att skapa en returfraktsedel via vår returportal här. Retur via vår portal kostar 75,00 sek. och kan betalas med kort via länken.

Du kan inte ångra genom att bara vägra att ta emot varan.

Returnering
Du ska efter att du har informerat oss om att du vill returnera, skicka tillbaka dina varor till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss via e-post eller använt vår returportal. Vid retur är du ansvarig för att varan är förpackad på ett säkert sätt. Du bär risken för varan från tidpunkten för leverans.

Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsoskydd- eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera.

Om du har fått en mängdrabatt och sedan ångrar en del av köpet och inte längre uppfyller villkoren för att få mängdrabatten, kommer du inte längre ha rätt till rabattens värde.

Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivits ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid återköp endast får tillbaka en del eller inget av köpeskillingen, beroende på varans kommersiella värde.

För att få tillbaka hela köpeskillingen måste du alltså göra samma sak som i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den på riktigt.

Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Vid en värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta belopp av från köpeskillingen.

Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra kostnader som uppstår på grund av ditt eget val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan onödig fördröjning och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelande om ditt beslut att ångra denna överenskommelse. Vi utför återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat. En återbetalning kan ta upp till 10 dagar innan den krediteras tillbaka till dig.

När vi har mottagit varan kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du har betalat till oss vid köpet.

OBS! Om du har fått fri frakt vid köpet av varan och du vid retur av varan kommer under gränsen för fri frakt, kommer vi att dra av fraktbeloppet (75,00 sek) när vi återbetalar pengarna till dig.

Om du ångrar ditt köp kan returnering ske genom vår returportal här.

Om det är fel på varan (reklamationsrätt)
Köplagens felregler kan tillämpas på varuköp.

När du handlar på www.leminimacaron.se har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan lagad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag i priset, beroende på den specifika situationen.

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annan skadlig beteende.

Hur snabbt ska jag reklamera?
Du ska reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i tid.

Om reklamationen är berättigad kommer vi att se till att skicka dig en returetikett.

Varan ska skickas till:
Scandinavias ApS
Att: Le Mini Macaron
Thomas Helsteds Vej 7B
8660 Skanderborg, Danmark

När du returnerar varan, ber vi dig att ange så detaljerat som möjligt vad problemet är. Det är inte ett krav, men det underlättar vår hantering och minimerar expeditionstiden för reklamationen.

Kom ihåg att varan alltid ska skickas i lämplig förpackning och att du ska få ett kvitto för sändningen. Du ansvarar nämligen för paketet/varorna fram till att vi mottar dem. Spara därför postkvittot inklusive information om fraktkostnader samt eventuellt spårningsnummer.

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller till paketombud utan utdelning.

Vad gör vi med dina personuppgifter (integritetspolicy)
För att kunna ingå avtal med oss på www.leminimacaron.dk behöver vi följande uppgifter:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress


Vi registrerar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos leminimacaron.dk och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid görs genom att du ger ditt uttryckliga samtycke, så att du informeras om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

Den ansvariga för data på www.leminimacaron.se är Linda Huusmann (info@leminimacaron.se).

Vi lagrar inte kunduppgifter krypterade.

Vi överför inte kunduppgifter krypterade.

Uppgifter som lämnas till www.leminimacaron.se lämnas inte ut eller säljs på något sätt till tredje part, och vi registrerar inga känsliga personuppgifter.

Som registrerad hos www.leminimacaron.se har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få information om vilka uppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen, och du kan kontakta leminimacaron.se via e-post: info@leminimacaron.se för att utöva dem.

Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta oss via e-post: info@leminimacaron.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in en klagomål till relevanta nämnder på området, förutsatt att villkoren är uppfyllda.